Hva er stress, og hvorda kvitte seg med det ?

Remine

”Dette er så stress ” noe alle før har sagt, men kanskje ikke tenkt over hva betyr. Og er det egentlig en definisjon på stress ?

 

Stress kan skje på arbeidsplassen, når man skal få gjort mye på liten tid. Stress kan også være en psykisk uro man føler konstant i hverdagen. Så egentlig er det mange definisjoner på hva stress er, og hvorfor vi stresser.

 

Stress kan oppfattes som en ubehagelig og irriterende tilstand vi ikke liker. Jeg har selv lagt merke til alle tipsene vi får via nettet eller magasiner. Det står ofte artikler rundt omkring hvordan vi kan helbrede og kvitte oss med stress med hjelp av yoga, meditasjon og andre fysiske psykiske øvelser, men hjelper egentlig noe av dette vi leser og ser på nettet og i magasiner?

 

Stress er noe ingen tabletter kan kurere. Men det er jo kanskje nå disse tipsene vi får på nettet og rundt omkring kan bli nyttig. Mange benytter seg av yoga. Det er blandede erfaringer om yoga egentlig kan kurere oss for stress. Noen mener at yoga er beroligende og at mange av tankene angående hva hvor og når ting skulle ha skjedd.

 

For noen mennesker er stress noe som kommer i veien for det vi skal gjøre og konsentrasjonen. Noen mennesker stresser i så stor grad at de får en diagnose for stress. Mange strever med tvangstanker om hver enkelte lille sak som man kunne gjort anderledes.

 

Jeg har selv oppfattet situasjoner som stressende, men har egentlig aldri tenkt over hvor alvorlig stress kan være. Jeg føler jeg stresser når jeg skal gjøre leksene ferdig før jeg må legge meg, eller at jeg må rekke hjem sånn at jeg rekker treninga. Kanskje vi alle må prøve å ikke putte for mange aktiviteter inn i hverdagslivet for å redusere stressnivået i samfunnet ?

 

 

Legg igjen en kommentar