Gutt på Kannik knuser vindu

I storefri den 23. Februar samlet en del elever seg utenfor gymsalen. Det var ikke TL i gymsalen, men de gikk ikke ut for det om. Her får du lese hvordan det endte.

Flere og flere folk kom inn i gangen utenfor gymsalen, og det var veldig mye bråk. En anonym gutt begynte å sparke i vinduet bare for å tulle, og dermed knuste det til slutt. Odd Olav har intervjuet han (Nevner ikke navn):
-Er du klar over hva du har gjort?
-Ja.
-Hvorfor gjorde du det?
-Det var et uhell.
-Skadet du deg?
-Nei.
-Angrer du på det som har skjedd?
-Ja, det gjør jeg.
Han virket ganske nøytral over hele saken, men litt nervøs.
Vi snakket også med noen vitner, Andrej og Knut fra 8D:
-Hva gjorde du når det knuste?
-Jeg banket på vinduet, og så kom det en annen person og banket, akkurat som jeg. Og så bare sjjhjhj og så så jeg til siden, og vinduet var knust. Der sto han, med sine harde sko, svarer Andrej.
-Hva følte du?
-Jeg følte meg redd. Det knuste hjertet mitt, tårer kom fram i Andrejs øyne.
-Kjenner du den ansvarlige?
-Ja.
-Hvordan?
-Han er vennen min, og går i klassen min.

Og over til Knut:
-Hva gjorde du da det skjedde?
-Jeg tror jeg sto og lo litt, egentlig, av personen.
-Hva følte du?
-Morsomhet, svarer Knut, leende.
-Kjenner du den ansvarlige?
-Ja.
-Hva tror du kommer til å skje med den ansvarlige framover?
-Jeg tror foreldrene hans kommer til å banke han opp når han kommer hjem, men det går nok bra.
Dette var vår sak om knust glass i glassgangen.
Her er Lars Holte, 8E, som tar et trist selfie sammen med det ødelagte vinduet

KnustVindu

