Hva vil du bli når du blir stor?

De fleste Kannikelevene vil ha en god jobb. Det er ikke lenge til vil skal begynne å studere for å få et yrke. Jeg spurte tre jenter på 8. trinn om hva de ville bli. Alle ville ha forskjellige yrker.

Elvira 8A Foto av: Mia Olivia 8f

Elvira 8A
Foto av: Mia Olivia 8f

«Jeg vil bli lærer, men jeg er ikke helt sikker», forteller Elvira i 8A. Hun forteller videre at hun kunne tenke seg å ha to jobber. «På fritiden vil jeg være turntrener», smiler Elvira.

Hun forteller videre at hun liker å være med barn. «Jeg vil at alle barn skal få en utdanning.» Selv vil hun utdanne seg innen allmennfag.

 

Lærere utdanner seg i 4 år for å bli allmennfaglærer, det syntes Elvira er perfekt.

«Jeg syntes at lærere må være litt strenge, men samtidig blide og inspirerende for elevene.»

 

Isabell 8E. Foto av: Mia Olivia 8F

Isabell 8E. Foto av: Mia Olivia 8F

Isabel 8E ville enten bli lege, ingeniør eller økonom. Det er fordi pappaen hennes er ingeniør og, fordi hun er interessert i de jobbene.

«Moren min syntes jeg kom til å bli en flink lege,» ler hun høyt.

Økonom er en som kjøper og selger aksjer. Ingeniør er en som jobber med tekniske ting.

 

Emmeli 8D foto av: Mia Olivia 8F

Emmeli 8D foto av: Mia Olivia 8F

«Jeg vil bli danser» svarte Emmeli 8D med en gang glad og fornøyd.

Hun ville bli danser fordi det er gøy å danse, og fordi hun har danset siden hun var to år. Hun begynte å danse på kulturskolen i fjerde klasse.

Favoritttype dans på kulturskolen er showjazz eller hiphop.

Målet er å danse i musikkvideoer.

Kulturskolen har mange typer danser. De har ballett, jazz dans, moderne dans, showjazz og hiphop. Kulturskolen har og et eget parti som heter Lørdagsskolen. Emmeli danser der og sier at du må gå på audition før du kan begynne.

 

Hva vil du bli?

 

