Krog tok kombinert seier

 

images-2.jpeg

-foto: Terje Pedersen

Magnus Krog tok seieren i verdenscup rennet i kombinert på søndag. Han avgjorde det i den siste bakken før slutt.

Dette var den andre gangen han gikk til topps i verdenscupen, og han var veldig glad da han slo tyskeren Fabian Riessle med ett sekund og østerrikeren Lukas Klappfer med ytterlige 9 tiendedeler.

  • Det var utrolig å vinne her, men jeg hadde bestemt meg for å ta denne seieren. Det var helt utrolig å kjenne at jeg fikk fem meter til de andre på toppen av den siste bakken, sa Krog til NRK like etter han passerte mål linjen søndag.

 

Krog lå på 15 plass og hadde 45 sekunder å ta igjen. Det 10 kilometer lange løpet ble ikke avgjort før det siste sekund da han kjempet seg opp til første plass.

– Denne seieren var rett og slett digg. Det begynner å bli en stund siden jeg tok min første verdenscup seier i Kuusamo nå, sa Krog.

Legg igjen en kommentar

