Bruk av sosiale medier på Kannik.

 

ingrid sosiale medier 260

Ingrid 8a                               Bilde av: Olivia Krag

Det er mange som mener at ungdommen er for mye på nett, men er de voksne like ille? Vi har intervjuet og spurt litt rundt på skolen. Bruker noen for mye tid på nettet og hva tar opp mest tid ? Er det noen som ikke bruker tid på nett?

Her har vi laget et diagram over hva folk bruker av sosiale medier. Som dere ser er det mange som bruker snapchat.

sosiale medier diagram 260

 

 

 

 

 

Anne (kontaktlærer 8d)

Anne mener at ungdommen er litt for mye på nett. -Det blir litt mye. – Jeg synes de heller burde være mer ute enn å sitte inne på telefon eller pc. Hun mener at det kan variere litt. Noen bruker nettet fornuftig andre ikke. Noen er mye på nett andre er passe. -Selv bruker jeg ikke telefonen så mye til sosiale medier, sier hun og smiler.

Ingrid 8a

Ingrid synes noen kan være mer på nett enn andre. -Noen bruker mye tid på nett, mens andre nesten ingenting. – Jeg er litt på nett selv og sjekker ut sosiale medier, men ikke så mye og lenge. Ingrid synes at generelt så bruker ungdommen sosiale medier og nett fornuftig, men noen kan jo sitte i timevis å stirre på en liten telefon. – Det jeg synes er bra med nett og sosiale medier er at du kan bruke dem til å kommunisere og snakke med andre.

sosiale medier 260 runaRuna (kontaktlærer 8f) 

Runa mener at sosiale medier tar helt av. -Jeg synes det er trist at ungdommen er så mye på nett i stedet for å snakke sammen. Det hun synes er litt gøy selv, er bilder, men det er dumt når folk tar bilder istedenfor å oppleve øyeblikkene, sier hun. -Selv bruker jeg sosiale medier ganske mye. Med en gang jeg er ferdig på jobb sjekker jeg Instagram. Runa har nettopp vært på ferie uten nett! Dette synes hun var ganske vanskelig.

 

 

Nå har dere hørt litt om meningene til både unge og voksne. Noen voksne synes det blir for mye, men som dere har lest er voksne også mye på nett. Er dette noe vi må gjøre  noe med? Handler det  om tilstedeværelse? Hva mener du?

 

Legg igjen en kommentar

