Mistet førerkortet etter 58 minutter

Tirsdag moren ble Sindre Robertsen tatt i å kjøre i 84 km/t i en 50 sone. Han mistet førerkortet bare en time etter han fikk det. Han vil advare andre mot å gjøre det samme.

Mistet førerkortet

Sindre Robertsen mistet førerkortet mindre enn en time etter han hadde fått det, i tillegg fikk han en bot på 9000 kr. 18 åringen hadde blitt tatt i en fartskontroll av utrykningspolitiet i Tromsdalen i Troms.

Noe galt med bilen

Ifølge Sindre, fikk han ikke bilen til komme seg over 3000 omdreininger i minuttet. Han ville fikse på dette og var for opptatt med feilsøking. Han ga derfor litt ekstra gass i andregir.

-Jeg konsentrerte meg litt for mye om feilsøkingen, og så ikke så mye på speedometeret. Jeg burde ikke gjort det i en 50-sone. Jeg hadde ingen planer om å kjøre verken fort eller stygt, sier han til NRK.

LVGUs6c-YiQYwXPISwGVXw0sAODlgl28zctuceMkMaUg

Sindre Robertsen mistet førerkortet etter 58 minutter. Nå står han frem for at andre ikke skal gjøre det samme. FOTO: IDA LOUISE ROSTAD / NRK

Advarer andre

Robertsen innrømmer selv at det var hans egen feil, og han vil advare andre sjåfører om å kjøre for raskt. -Ja, det var jeg som mistet lappen tidligere i dag. Jeg har stått for det, gitt fra meg lappen og tatt boten, skrev Sindre Robertsen på sin Facebook-side.

Sindre hadde hatt moped lappen i to år, og hadde gledet seg til å kunne kjøre bil til jobb og venner. Han har ikke fått beskjed om når han kan ta oppkjøringen på nytt.

 

Kilder som er brukt i denne artikkelen er:

http://www.nrk.no/troms/_-ja_-det-var-jeg-som-mistet-forerkortet-etter-58-minutter-1.12920387http://www.dagbladet.no/2016/04/26/nyheter/innenriks/up/43701707/

Legg igjen en kommentar

