Elever i 10. bedømmer kinofilmer

 

 

 

Alice through the looking glassalicevertical

Oppfølgeren til Tim Burton sin versjon av Alice in Wonderland som kom ut i 2010. Alice kommer tilbake til eventyrverdenen som hun drømte om i barndommen, for å hjelpe den gale hattemakeren.

Vi intervjuet Hanne i 10A og Magne i 10C som så filmen i begynnelsen av sommeren.

 

Hva syntes dere?

Hanne: Jeg synes den var litt bra, men også litt rar.

Magne: Jeg synes den var veldig bra, men jeg likte bedre eneren.

Hva likte dere best?

Magne: Jeg likte best måten hun kom tilbake til eventyrverdenen på.

Hanne: Jeg likte at det er oppfølgeren til den første filmen.

Hva husker husker dere best fra filmen?

Begge husket best karakteren, Tiden.

Hvilken målgruppe synes dere filmen passet best til?

Begge var enige om at filmen passer best for 10 år og oppover.

Hvilket terningkast ville dere gitt filmen?

Terningkast 5.

 

Angry birdsbirds

Angry birds er en film basert på spillet av Rovio Entertainment. Filmen handler om de kjente fuglene som ikke kan fly. En dag kommer det et skip fullt av de onde grønne grisene som sier de trenger hjelp. Hovedpersonene er fuglene Red, Chuck og Bomb, som er mistenker grisene for at de lurer dem.

Vi intervjuet Andreas i 10C som så filmen i begynnelsen av sommeren.

 

 Hva syntes du?

Jeg synes den var kjempebra, i motsetning til hva kritikerne syntes.

Hva likte du best?

Jeg likte best den smarte humoren.

Hva husker husker du best fra filmen?

Jeg husker best at youtubern fra kanalen «Smosh» var med i filmen.

Hvilken målgruppe synes du filmen passet best til?

Jeg synes filmen passer for alle aldre.

Hvilket terningkast ville du gitt filmen?

Jeg ville gitt filmen terningkast 5.

 

Bad Momsbad_moms_poster

Det er vanskelig å være en perfekt mor. Dette er utgangspunktet i filmen Bad Moms. Hovedpersonen Amy får nok av å prøve å være en perfekt mor, og går imot styret på skolen til barna hennes.

Vi intervjuet Helle fra 10c i sommer.

 

Hva syntes du?

Jeg synes filmen var bra.

Hva likte du best?

Jeg likte best humoren.

Hva husker husker du best fra filmen?

Jeg husker best de forskjellige situasjonene og språket de brukte i filmen.

Hvilken målgruppe synes du filmen passet best til?

Jeg synes filmen passer best til målgruppen 11 år og oppover.

Hvilket terningkast ville du gitt filmen?

Jeg synes filmen fortjener terningkast 5.

 

 

Suicide Squadlast-ned-1

En gruppe som er satt sammen av verdens mest farlige skurker, kommer sammen for å redde verden.

Vi intervjuet Helle fra 10C og Nora fra 10A som begge så filmen i sommer.

 

Hva syntes du?

Helle: Jeg synes filmen var sånn passe.

Nora: Jeg synes den var veldig bra.

Hva likte du best?

Helle: Jeg likte veldig godt den mørke humoren.

Nora: Jeg likte at den var spennende.

Hva husker husker du best fra filmen?

Helle: Jeg husker best at filmen ikke holdt seg til ett plott.

Nora: Jeg likte at gruppen ble snille.

Hvilken målgruppe synes du filmen passet best til?

Vi synes filmen passet best for ungdommer.

Hvilket terningkast ville du gitt filmen?

Helle: Terningkast 3

Nora: Terningkast 6

 

dette var noen av filmene som var i sommer på kino, bedømt av 10. på kannik skole.

Legg igjen en kommentar

